Znajdziesz tu to, czym artysta zajmuje się na co dzień i co najbardziej go pociąga: jego miasto w barwnym surrealistycznym kontekście, pełne życia i gwaru. Pierwsza praca z serii przedstawiającej Warszawę z surrealistyczną nutą powstała w 2011 roku, jednak prawdziwym początkiem był namalowany w 2009 roku „Pająk”. To właśnie wtedy Tytus zrobił krok poza świat architektonicznej ilustracji, przekształcając rzeczywistość według własnej wyobraźni i fantazji.
Wśród chmur znajdują się platformy zaczerpnięte z detali warszawskich budynków np. Stadionu Legii, dworca Centralnego, czy zabudowań sejmu. Piętrzą się na nich charakterystyczne dla pejzażu miasta elementy.
Wśród chmur znajdują się platformy zaczerpnięte z detali warszawskich budynków np. Stadionu Legii, dworca Centralnego, czy zabudowań sejmu. Piętrzą się na nich charakterystyczne dla pejzażu miasta elementy.
Praca wykonana na aukcję charytatywną wspierającą Ukrainę w czasie wojny. Przedstawia ważne budynki Kijowa i Warszawy. Stolice połączone zostały mostem (wiadukt mostu Poniatowskiego), na którym odnajdziemy protestujących przeciwko obecności agresora na terenie Ukrainy. Na transparentach znajduje się hasło będące cytatem z odpowiedzi obrońców słynnej wyspy Węży na wezwanie Rosjan do poddania się.
Praca wykonana na aukcję charytatywną wspierającą Ukrainę w czasie wojny. Przedstawia ważne budynki Kijowa i Warszawy.
Obraz przygotowany na zlecenie Konsulatu polskiego po wystawie zorganizowanej w ramach Chengdu Europe Culture Season jako prezent dla władz regionu. Przedstawia budynki chińskie i polskie: z Łodzi, Krakowa i Warszawy.
Obraz przygotowany na zlecenie Konsulatu polskiego po wystawie zorganizowanej w ramach Chengdu Europe Culture Season jako prezent dla władz regionu. Przedstawia budynki chińskie i polskie: z Łodzi, Krakowa i Warszawy.
Na zawiniętej fali widać daleką panoramę Warszawy, budynki z placu Trzech Krzyży i Starego Miasta. Na wieżyczce z mostu Poniatowskiego odnajdziemy kolorowych ludzi.
Na zawiniętej fali widać daleką panoramę Warszawy, budynki z placu Trzech Krzyży i Starego Miasta. Na wieżyczce z mostu Poniatowskiego odnajdziemy kolorowych ludzi.
Z czerwonego tramwaju wysiadamy przy przejściu bramnym zaczerpniętym z socrealistycznej zabudowy placu Konstytucji. Ponad nim znajduje się szereg warszawskich budynków skąpanych w światłach zimowego wieczoru. Znajdziemy tu staromiejski Barbakan, charakterystyczne kamienice z placu Unii Lubelskiej czy alej Jerozolimskich, strzeliste wieże kościołów, a także rozświetlone wieżowce. Kolory nieba tworzą zimową atmosferę momentu tuż po zachodzie słońca.
Z czerwonego tramwaju wysiadamy przy przejściu bramnym zaczerpniętym z socrealistycznej zabudowy placu Konstytucji. Ponad nim znajduje się szereg warszawskich budynków skąpanych w światłach zimowego wieczoru.
Na charakterystycznych mostach znajdziemy kolejne warszawskie składniki. Obok staromiejskich kamienic pojawia się kościół z placu Trzech Krzyży, Palma oraz jeden z budynków BUWu. Poniżej odnajdziemy Zamek Królewski oraz wieżyczkę domykajacą kameralną ulicę Kubusia Puchatka. W górnej części kadru ponad zielenią wyrasta sylweta warszawskiego Śródmieścia z charakterystycznymi wieżowcami. Obraz został namalowany na aukcję WOŚP.
Obok staromiejskich kamienic pojawia się kościół z placu Trzech Krzyży, Palma oraz jeden z budynków BUWu. Poniżej odnajdziemy Zamek Królewski oraz wieżyczkę z ulicy Kubusia Puchatka. Obraz został namalowany na aukcję WOŚP.
Na balonach znajdziemy budynki zaczerpnięte ze Starego Miasta. Oprócz typowych kamienic, w chmurach znalazła się wieża Zamku Królewskiego, kościół św. Anny i Jezuitów.
Na balonach znajdziemy budynki zaczerpnięte ze Starego Miasta.
Charakterystyczne miejskie sceny osadzone na warszawskich mostach.
Charakterystyczne miejskie sceny osadzone na warszawskich mostach.
Na obrazie znalazł się stadion oraz Warszawa, stąd nazwa pracy to Legia Warszawa.
Na obrazie znalazł się stadion oraz Warszawa, stąd nazwa pracy to Legia Warszawa.
Praca przygotowana jako okładka dla słuchowiska wydanego przez radio RDC pt. "Moralność Pani Dulskiej" z Barbarą Krafftówną i Franciszkiem Pieczką w rolach głównych w reżyserii Aleksandry Głogowskiej. Przedstawia lwowską kamienicę, w której dzieje się coś niepokojącego. Na lewitujących okienkach znajdziemy głównych bohaterów: Anielę, Felicjana, Hesię i Melę, Hankę oraz Zbyszka. W tle góruje Wysoki Zamek, czyli Kopiec Unii Lubelskiej.
Praca przygotowana jako okładka dla słuchowiska wydanego przez radio RDC pt. "Moralność Pani Dulskiej".
Pośród zielonych wzgórz odnajdziemy Archikatedrę Warszawską w swojej prastarej formie oraz kościół z placu Wilsona otoczone małomiasteczkową zabudową.
Pośród zielonych wzgórz odnajdziemy Archikatedrę Warszawską w swojej prastarej formie oraz kościół z placu Wilsona otoczone małomiasteczkową zabudową.
Zbiór warszawskich miejsc ułożonych po obu brzegach Wisły. Bogactwo kolorów, miejsc i atrakcji.
Zbiór warszawskich miejsc ułożonych po obu brzegach Wisły. Bogactwo kolorów, miejsc i atrakcji.
Zderzenie Woli dawnej i dzisiejszej. Oprócz istniejących do dzisiaj ceglanych rotund służących niegdyś jako zbiorniki na gaz na obrazie odnajdziemy dawne spichrze zbożowe. Szklana współczesność to głównie zabudowa ronda Daszyńskiego.
Zderzenie Woli dawnej i dzisiejszej. Oprócz istniejących do dzisiaj ceglanych rotund służących niegdyś jako zbiorniki na gaz na obrazie odnajdziemy dawne spichrze zbożowe.
Uroki Krakowa tym razem rozplanowane wokół kładki Bernatka z rzeźbami Jerzego Kędziory.
Uroki Krakowa tym razem rozplanowane wokół kładki Bernatka z rzeźbami Jerzego Kędziory.
Spoglądamy na zieloną dzielnicę sponad ul. Elsterskiej. W centralnym miejscu odnajdziemy PROM Kultury.
Spoglądamy na zieloną dzielnicę sponad ul. Elsterskiej. W centralnym miejscu odnajdziemy PROM Kultury.
Słynną warszawską oś podkreśla kolumnada Pałacu Saskiego.
Słynną warszawską oś podkreśla kolumnada Pałacu Saskiego.
Praca zlicytowana na aukcji WOŚP w 2021r.
Praca zlicytowana na aukcji WOŚP w 2021r.
Narożnik ulic Żurawiej i Brackiej widziany sponad placu Trzech Krzyży. Dalej siatka śródmiejskich ulic i wieże warszawskiego Centrum.
Narożnik ulic Żurawiej i Brackiej widziany sponad placu Trzech Krzyży. Dalej siatka śródmiejskich ulic i wieże warszawskiego Centrum.
A między kamienicami – ważne spotkanie.
A między kamienicami – ważne spotkanie.
Subiektywny przegląd krakowskich uroków. Król Jagiełło ustąpił miejsca na cokole najstarszemu mieszkańcowi miasta.
Subiektywny przegląd krakowskich uroków. Król Jagiełło ustąpił miejsca na cokole najstarszemu mieszkańcowi miasta.
Obraz jest kolażem charakterystycznych warszawskich składników, można tu znaleźć – Wisłę, bulwary pełne ludzi, piętrzącą się zabudowę Starego Miasta z Zamkiem Królewskim oraz Archikatedrą i dawnymi oraz współczesnymi wieżowcami. Widok uzupełniony został o zupełnie nowe, nieistniejące nawet w planach, drapacze chmur znacznie wyższe od tych dzisiejszych.
Dzisiejsze miasto uzupełnione o drapacze chmur nieobecne nawet w planach.
Obraz przygotowany na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zlicytowany w styczniu 2020 roku. Przedstawia wycieczkę po charakterystycznych miejscach Warszawy, można tu odnaleźć: Stare Miasto, Barbakan, wieżowiec Prudential czy Zamek Ostrogskich. Oprócz tłumu przechodniów na obrazie pojawia się król Zygmunt oraz pegaz na co dzień stojący przy placu Krasińskich.
Obraz przygotowany na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zlicytowany w styczniu 2020 roku.
Spacer zaczynamy na Placu Zamkowym. Mijamy kolumnę Zygmunta oraz wyraźnie podkreślony potężny dach Archikatedry Warszawskiej. Zatrzymujemy się na placu III Krzyży z kościołem św. Aleksandra i widokiem na palmę. W drodze do Łazienek zahaczamy o plac i kościół Zbawiciela oraz Gmach Główny Politechniki Warszawskiej. Ostatnim przystankiem wycieczki jest plac Grzybowski, pomiędzy wysokościowcami zawieruszyła się mała praska oficyna, w której pracownię malarską ma autor tego obrazu.
Spacer po znakomitych fragmentach turystycznej Warszawy.
Kościół unosi się dostojnie ponad Starym Miastem. W kadrze znalazł się również sąsiedni kościół Paulinów, wieża zegarowa Zamku Królewskiego, Archikatedra, wieża kościoła Jezuitów oraz most Świętokrzyski. W oddali majaczy charakterystyczny punktowiec z ulicy Smolnej oraz kominy elektrociepłowni Siekierki.
Kościół unosi się dostojnie ponad Starym Miastem.
Wyrastająca ponad dachy Śródmieścia kopuła kościoła, tak bardzo odmienionego podczas powojennej odbudowy, połączona została ze współczesnymi drapaczami chmur. Na pierwszym planie znalazła się kamienica Dmuszewskiego z placu Teatralnego. Budynek równie znacząco zmienił swoją formę.
Kościół swej przedwojennej odsłonie.
W swojej wersji konkursowej (praca Piusa Dziekońskiego), przed poprawkami inwestora związanymi z niewystarczającym budżetem. Kościół zrealizowano w skromniejszym, choć bardzo pięknym wydaniu, niemniej wysoka zakończona kopułą wieża byłaby zupełnie nowym elementem w panoramie Warszawy.
W swojej wersji konkursowej (praca Piusa Dziekońskiego), przed poprawkami inwestora związanymi z niewystarczającym budżetem.
Znajdziemy tu podstawowe składniki budujące kulturowo-historyczny wizerunek Warszawy. Rozległe miasto ulokowane na zielonej Skarpie Wiślanej zostało skompresowane tak, by pokazać to, co najistotniejsze.
Znajdziemy tu podstawowe składniki budujące kulturowo-historyczny wizerunek Warszawy.
Warszawskie warstwy: staromiejskie kolorowe kamienice, eleganckie czynszówki z końca XIX i początku XX wieku, kopulaste kościoły (Sakramentki oraz Ewangelicko-Augsburski), dawne niebotyki: Prudential i PASTa oraz Pałac Kultury otoczony drapaczami chmur. Lokalizację oraz wysokość wieżowców zaczerpnięto z obowiązującego planu miejscowego dla obszaru placu Defilad. Ich gabaryty odmienią panoramę Warszawy.
Kolejne warstwy Warszawskiej zabudowy.
Panorama dzielnicy przedstawiona na dwóch pracach. Oba obrazy łączy rozświetlona wieczornym życiem Puławska, na nocnym niebie widzimy rozżarzone balony.
Panorama dzielnicy przedstawiona na dwóch pracach. Oba obrazy łączy rozświetlona wieczornym życiem Puławska, na nocnym niebie widzimy rozżarzone balony.
Panorama dzielnicy przedstawiona na dwóch pracach. Oba obrazy łączy rozświetlona wieczornym życiem Puławska, na nocnym niebie widzimy rozżarzone balony.
Panorama dzielnicy przedstawiona na dwóch pracach. Oba obrazy łączy rozświetlona wieczornym życiem Puławska, na nocnym niebie widzimy rozżarzone balony.
Kolejna odsłona bardzo warszawskiego tematu, w którym pojawiają się niezwykle charakterystyczne lokalne akcenty. Staromiejskie kamienice posadowione zostały na filarach mostu Poniatowskiego, w dole pędzą tramwaje.
Staromiejskie kamienice posadowione zostały na filarach mostu Poniatowskiego, w dole pędzą tramwaje.
Miejska panorama widziana sponad ścisłego centrum historycznego układu miejskiego. Wśród dachów warszawskiej zabudowy odnajdziemy: Teatr Wielki, dawny ratusz, biurowiec Metropolitan oraz charakterystyczne trzecie plany wieżowców.
Miejska panorama widziana sponad ścisłego centrum historycznego układu miejskiego.
Wieże Śródmieścia widziane od północy, na pierwszym planie zabudowa Powiśla oraz neogotycki kościół parafii Ewangelicko-Reformowanej. Na dachach odnajdziemy ludzi z latarenkami i ich miejskie, nocne życie.
Wieże Śródmieścia widziane od północy, na pierwszym planie zabudowa Powiśla.
Śródmiejska ulica skąpana w aurze zimowego wieczoru.
Śródmiejska ulica skąpana w aurze zimowego wieczoru.
Połączenie wyrazistych dominant oraz charakterystycznych kamienic trzech ważnych ośrodków: Trójmiasta, Warszawy oraz Krakowa.
Połączenie wyrazistych dominant oraz charakterystycznych kamienic trzech ważnych ośrodków: Trójmiasta, Warszawy oraz Krakowa.
Przedwojenna wersja kościoła projektu Piusa Dziekońskiego, autora między innymi kościoła Zbawiciela czy św. Floriana na Pradze. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że potężny kościół lepiej spełniał rolę dominanty dla dużego placu Trzech Krzyży.
Przedwojenna wersja kościoła projektu Piusa Dziekońskiego, autora między innymi kościoła Zbawiciela czy św. Floriana na Pradze.
Wielkomiejska pierzejowa ulica w charakterystycznym mokotowskim ujęciu, na drugim planie zieleń Pól Mokotowskich, dalej wieże Śródmieścia.
Wielkomiejska pierzejowa ulica w charakterystycznym mokotowskim ujęciu, na drugim planie zieleń Pól Mokotowskich, dalej wieże Śródmieścia.
Najważniejsza świątynia w Warszawie udekorowana historycznym barokowym szczytem. Podczas odbudowy katedry właśnie taki szczyt był bardzo długo brany pod uwagę jako najlepsze rozwiązanie. Obecne zwieńczenie kościoła projektu Jana Zachwatowicza przez wielu nazywane jest ahistorycznym, ponieważ tylko oddaje ducha tego, jak niegdyś budynek mógł wyglądać.
Najważniejsza świątynia w Warszawie udekorowana historycznym barokowym szczytem.
Plac w swej przedwojennej odsłonie pełen regularnych kwartałów równej, miejskiej zabudowy. W gęstą tkankę literalnie wciśnięto niepasujący do konwencji element. Pałac Kultury został usytuowany dokładnie w jego dzisiejszym położeniu razem ze swym rozległym przyziemiem.
Plac w swej przedwojennej odsłonie oraz jeden niepasujący elementem.
Najpiękniejsze warszawskie kamienice usytuowane ponad dachami gęstego śródmieścia, w tle panorama wieżowców. Praca pełna ludzi korzystających z miasta jako miejsca do spędzania wolnego czasu, spotkań i zabawy.
Najpiękniejsze warszawskie kamienice usytuowane ponad dachami gęstego śródmieścia, w tle panorama wieżowców.
Wariacja na temat hotelu Polonia unoszącego się wesoło w chmurach.
Wariacja na temat hotelu Polonia unoszącego się wesoło w chmurach.
Charakterystyczne warszawskie kamienice posadowione na filarach mostu Poniatowskiego.
Charakterystyczne warszawskie kamienice posadowione na filarach mostu Poniatowskiego.
Kamienica tak potężna i monumentalna jakby wykuta z kamiennych bloków… a na nich miejski gwar, życie i zabawa.
Kamienica tak potężna i monumentalna jakby wykuta z kamiennych bloków… a na nich miejski gwar, życie i zabawa.
Zbudowana w 1914 roku w duchu wczesnego klasycyzmu francuskiego kamienica jest ozdobą ulicy Nowogrodzkiej. Okolica ta ma szczególną wartość jako zachowany fragment oryginalnego wielkomiejskiego śródmieścia Warszawy.
Rozświetlone wieczorne Śródmieście widziane znad Muranowa. Na pierwszym planie świetliki socrealistycznych budynków z kwartału ulic Nowolipki, Zamenhofa, Dzielnej oraz Karmelickiej.
Rozświetlone wieczorne Śródmieście widziane znad Muranowa.
Charakterystyczna mozaika staromiejskich dachów pełnych lukarn, okien i kominów.
W gęstej tkance średniowiecznego układu urbanistycznego dumnie stoi jedna z kilku najważniejszych dominant, czyli kościół św. Marcina.
Charakterystyczna mozaika staromiejskich dachów pełnych lukarn, okien i kominów.
Rynek warszawskiego Starego Miasta z ratuszem rozebranym w 1817 roku.
Rynek warszawskiego Starego Miasta z ratuszem rozebranym w 1817 roku.
Gęsta zabudowa Saskiej Kępy otoczona wszechobecnym starodrzewem. Między domami, za furtkami i żywopłotami dzieją się niespotykane rzeczy.
Gęsta zabudowa Saskiej Kępy otoczona wszechobecnym starodrzewem.
Jeden z przystanków na trasie częstych przeobrażeń warszawskiej Archikatedry. Tu w swej neogotyckiej wersji, przed zmianami z 1903 roku.
Jeden z przystanków na trasie częstych przeobrażeń warszawskiej Archikatedry.
Najbardziej spektakularna pierzeja warszawskich kamienic. Zamiast dwujezdniowej, wielopasmowej drogi, praca przedstawia pełen zieleni park.
Najbardziej spektakularna pierzeja warszawskich kamienic. Zamiast dwujezdniowej, wielopasmowej drogi, praca przedstawia pełen zieleni park.
Jeden z placów promienistych warszawskiej osi Stanisławowskiej. Miejsce o wyjątkowej atmosferze, zupełnie magiczne.
Jeden z placów promienistych warszawskiej osi Stanisławowskiej.
Warszawskie tramwaje w starówkowej scenerii drobnych, skromnych kamieniczek.
Warszawskie tramwaje w starówkowej scenerii drobnych, skromnych kamieniczek.
Zimowe dachy Śródmieścia Południowego. Na pierwszym planie elegancka zabudowa ulicy Smolnej, dalej charakterystyczne budynki z ulic Foksal, Nowy Świat i Chmielnej. Perspektywę zamyka panorama warszawskich wieżowców.
Zimowe dachy Śródmieścia Południowego. Na pierwszym planie elegancka zabudowa ulicy Smolnej.
Zbiór najpiękniejszych i najbardziej spektakularnych warszawskich kamienic, zebranych z najważniejszych ulic i placów. To budynki istniejące i te, których już nie ma, a których wartość kulturowa i emocjonalna na zawsze wpisała się w krajobraz miasta. Zestawiono je w nowym układzie, tworząc zupełnie nową warszawską ulicę. Cztery zimowe prace w układzie horyzontalnym zostały przygotowane jako grafika do zimowej wersji pudełka znanej warszawskiej cukierni Lukullus.
Zbiór najpiękniejszych i najbardziej spektakularnych warszawskich kamienic.
Nostalgia za placami promienistymi, XIX-wieczną zabudową, wysokimi ulicami, wielkimi witrynami. Trzy warszawskie budynki zestawione w nowym układzie: Foksal 11, Aleje Jerozolimskie 47 oraz nieistniejąca już kamienica z narożnika ulic Nowowiejskiej i Śniadeckich.
Nostalgia za placami promienistymi, XIX-wieczną zabudową.
Dawne, spektakularne kamienice takie, jak gmach Towarzystwa Ubezpieczeń Rosja, powoli stają się czymś zupełnie nierzeczywistym. Coraz mniej ludzi pamięta je z czasów, gdy można było zobaczyć je w naturze, na zdjęciach wyglądają jak z zupełnie innego świata…
W latach dwudziestych na Marszałkowskiej…
Wizja XIX-wiecznej gęstej tkanki miejskiej ze strzelistymi kamienicami o kopulastych narożnikach połączona ze wszystkim czego w takim mieście brakuje – zielenią, światłem, miejscem do zabawy i spotkań.
Wizja XIX-wiecznego miasta uniesionego ponad krainą zieleni i zabawy.
Bardzo ważny element warszawskiej tożsamości. Czerwony, rozpędzony, miejski.
Bardzo ważny element warszawskiej tożsamości. Czerwony, rozpędzony, miejski.
Zaśnieżone w zimowej zawierusze wieże i ich igrające z perspektywą łączniki. Obraz najlepiej ogląda się, słuchając utworu Erika Satie - Gnossienne No.3
Obraz najlepiej ogląda się, słuchając utworu Erika Satie - Gnossienne No.3
Warszawskie niebotyki z początku XX wieku. Zamiast rozjeżdżonego samochodami ronda, akwarela przedstawia gwarny plac z zaaranżowaną przestrzenią miejską. W oddali kościół Zbawiciela i piękne domknięcie ulicy Marszałkowskiej wieżami Intraco i Blue Tower.
Warszawskie niebotyki z początku XX wieku.
Akwarela przedstawia Krakowskie Przedmieście tuż przed wojną. Po prawej stronie nieistniejące już wysokie kamienice.
Akwarela przedstawia Krakowskie Przedmieście tuż przed wojną.